Digitale communicatie in foodservice. Wie kijkt waar?

14 januari 2020

We kregen van 546 professionals in foodservice een antwoord op de vraag “Welke digitale communicatiekanalen heeft u de laatste 3 maanden gebruikt om u professioneel te inspireren en te informeren?”. Eens te meer blijkt de rol van de groothandel, naast die van de dominante zoekmachine’ erg belangrijk.

Folders van groothandels zijn de voornaamste bron van online informatie. Op de 2de plaats staat, hoe kan het ook anders, Google en de top 3 wordt vervolledigd door de website van de groothandel. Bijna een derde van de respondenten geeft digitale nieuwsbrieven op alsook het Facebook kanaal.

Online magazines en websites van fabrikanten hebben nog wat werk aan de winkel gezien ze door een kwart van de Foodservice Community panelleden worden opgegeven. We hadden verwacht dat Instagram hoger zou scoren evenals Youtube. Wel verwacht was de lage score voor LinkedIn in dit segment van de markt.



De resultaten maken deel uit van de 6de Foodservice Community Scan met veel meer informatie over communicatie, over aankoopgedrag inzake diverse productgroepen alsook over hoe foodservice professionals omgaan met het razend actuele thema duurzaamheid.

Meer info? Dat kan. Gewoon Carolien@foodservicecommunity.be mailen.

Elke maand vers nieuws in je mailbox?
Meld je aan voor onze nieuwbrief!
AVG wettelijk geldende voorwaarden








Supporting partners


Foodservice Community Home

De online plaats waar professionals uit de foodservice wereld samenkomen. Informeren, kennis delen, inspireren en samenwerken daar draait het hier om. Samen met u gaan we een netwerk creëren voor ondernemers en leveranciers op de foodservice markt met een centraal platform voor onderzoeksresultaten, inzichten, nieuws, trends, recepten, inspiratie, tips, advies, …

Ontvang de nieuwsbrief

Ontvang de maandelijkse nieuwsbrief vol tips, trucs en agenda items.
Inschrijven nieuwsbrief