Marktinzicht: Kansen voor koffiespecialiteiten

Resultaten Foodservice Community Scan

20 maart 2018

Koffie is hot, trendy en vooral een winstgevend product voor uw zaak. De thuisconsumptie van koffie wordt steeds hoger in kwaliteit, dus binnen horeca en catering zoekt de consument eens wat anders. De consument is altijd op zoek naar variatie, uit ons onderzoek blijkt dat de Latte machiato reeds bij 65% van u op de kaart staat. Bij u nog niet? Zeker doen, deze koffie wordt langzamerhand een standaard in het assortiment. Waar nog aanbod in ontbreekt binnen horeca en catering zijn de koffies met siropen, bekend uit het Starbucks aanbod. Vergeet ook vooral de sterkere koffies niet, vooral voor de ochtend, de doppio en ristretto.

En heeft u een mooi aanbod aan warme dranken, presenteer het dan op een mooie kaart, die u op tafel zet. Zo brengt u uw koffies meer onder de aandacht en maakt u het voor uw gasten makkelijker om te variëren en eens wat anders te proberen. Heeft u dit nog niet? U bent niet de enige, 39% van de horeca en slechts 15% van de catering locaties heeft op dit moment een aparte kaart. Ruikt u de kansen in koffie?

Ook meedoen met ons panel en zorgen voor meer inzicht en waar uw kansen liggen? Schrijf u in voor het panel

Elke maand vers nieuws in je mailbox?
Meld je aan voor onze nieuwbrief!
AVG wettelijk geldende voorwaarden








Supporting partners


Foodservice Community Home

De online plaats waar professionals uit de foodservice wereld samenkomen. Informeren, kennis delen, inspireren en samenwerken daar draait het hier om. Samen met u gaan we een netwerk creëren voor ondernemers en leveranciers op de foodservice markt met een centraal platform voor onderzoeksresultaten, inzichten, nieuws, trends, recepten, inspiratie, tips, advies, …

Ontvang de nieuwsbrief

Ontvang de maandelijkse nieuwsbrief vol tips, trucs en agenda items.
Inschrijven nieuwsbrief