Wat vinden ondernemers zoals jij van spaaracties?

01 juli 2019

Loyaliteit is belangrijk. Ondernemers zien hun goede gasten graag vaak terugkomen. Ook fabrikanten en leveranciers vinden trouwe klanten leuk. Spaaracties worden ingezet als middel om te binden. We vroegen ondernemers in het Foodservice Community panel wat ze daar van vinden.

Bijna 54% van de ondervraagden doet mee aan een spaaractie omdat geschenken aantrekkelijk zijn. 38% doet het voor de speciale aanbiedingen die hier aan verbonden zijn. Dat is in Wallonië/Brussel bijna dubbel zo veel als in Vlaanderen. De meerderheid geeft aan dat het mooi meegenomen is en een vijfde van de deelnemers maakt gebruik van de mogelijkheid om gepersonaliseerd promomateriaal te krijgen.

De helft van het deelnemerspanel spaart nog steeds het liefst door punten te plakken.In Vlaanderen wil 40% codes online invoeren terwijl dat in Wallonië/Brussel slechts 26% is. 30% zou graag sparen door dit te koppelen aan de factuur en bijna 20% door zelf bestellingen online in te geven.

Een aantal langlopende spaaracties van merken of leveranciers kennen een sterke penetratie. We geven ze hierna in een overzicht. 



Meer weten over hoe ondermeners in foodservice zaken doen? Word lid van het Foodservice Community panel en ontvang meer informatie. Wil je het volledige rapport ontvangen? Mail info@foodservicecommunity.be.

Elke maand vers nieuws in je mailbox?
Meld je aan voor onze nieuwbrief!
AVG wettelijk geldende voorwaarden








Supporting partners


Foodservice Community Home

De online plaats waar professionals uit de foodservice wereld samenkomen. Informeren, kennis delen, inspireren en samenwerken daar draait het hier om. Samen met u gaan we een netwerk creëren voor ondernemers en leveranciers op de foodservice markt met een centraal platform voor onderzoeksresultaten, inzichten, nieuws, trends, recepten, inspiratie, tips, advies, …

Ontvang de nieuwsbrief

Ontvang de maandelijkse nieuwsbrief vol tips, trucs en agenda items.
Inschrijven nieuwsbrief