Welke aanbiedingen van fabrikanten spreken u het meeste aan?

24 juni 2019

Promoties, aanbiedingen, kortingen, acties, … blijven populair. Als we er een voordeel mee kunnen halen dan pikken we dat graag mee. Welke aanbiedingen van fabrikanten spreken u het meeste aan?

Het Foodservice Community panel heeft geantwoord op de vraag. Extra volume van bestelde producten scoort het hoogst. Ook gratis nieuwe producten blijkt populair te zijn. In het cateringkanaal valt de hoge score van workshops en evenementen op.

Acties en promoties zijn al vele jaren een populair middel om de omzet te ‘boosten’ bij fabrikanten. Toch valt op dat ondernemers meer bezig zijn met vooraadmanagement. Grote hoeveelheden voor lange tijd stockeren wordt minder vaak gedaan.

Uit andere onderzoeksresultaten weten we dat meer dan de helft van de markt voorstander is van spaarprogramma’s. De toenemende digitalisering laat een verschuiving zien naar meer online ondersteuning van fabrikanten aan ondernemers. Maar een extra product bij de reguliere bestelling blijft vooralsnog populair.

Zin in extra onderzoeksresultaten, voordelen en informatie? Word dan lid van het Foodservice Community professional panel. 

Elke maand vers nieuws in je mailbox?
Meld je aan voor onze nieuwbrief!
AVG wettelijk geldende voorwaarden








Supporting partners


Foodservice Community Home

De online plaats waar professionals uit de foodservice wereld samenkomen. Informeren, kennis delen, inspireren en samenwerken daar draait het hier om. Samen met u gaan we een netwerk creëren voor ondernemers en leveranciers op de foodservice markt met een centraal platform voor onderzoeksresultaten, inzichten, nieuws, trends, recepten, inspiratie, tips, advies, …

Ontvang de nieuwsbrief

Ontvang de maandelijkse nieuwsbrief vol tips, trucs en agenda items.
Inschrijven nieuwsbrief