JEAN sur MER Een succesverhaal met oog voor foodcost!

17 september 2018

De foodtrucks van JEAN sur MER zijn een begrip en ook de supermarkten en horeca groothandels worden stormenderhand ingepalmd. Een sterk verhaal, uitgekiende marketing, topproducten én oog voor foodcost en rendement zorgen daarvoor. Wij spraken met Jan Kegels, de drijvende kracht achter het bedrijf.

Jan, vertel eens: Hoe is het verhaal van JEAN sur MER begonnen?

JK: Als rasechte visser begon ik met een oude caravan uit 1974 die ik in een hip strandkabinejasje stak. Als pionier in foodtrucks groeiden we al snel als kool en kwamen er nog 2 foodtrucks bij. Je kan ons tegenwoordig vinden op de betere festivals, maar ook op bedrijfs- en privéfeesten. Maar de foodtrucks zijn ondertussen maar 1 pijler van onze business. Met North Sea Products brengen we ook heel wat eigen (diepvries)bereidingen op de markt. Denk maar aan kibbeling, beslag, kruiden, tartaarsaus, goujonettes, … Wist je trouwens dat we ook een kookboek op de markt hebben? Zot van de Noordzee, een aanrader voor wie gek is op vis.



En hoe ben je dan in contact gekomen met Growzer?

JK: Recent hebben we foodcost van onze fishburger met Growzer berekend. Een interessante oefening om te kijken welke marge een horecazaak kan maken op een burger. Al snel bleek dat onze fishburgers niet enkel topkwaliteit bieden, maar ook een heel mooie marge. Interessant natuurlijk voor een horecazaak en voor ons, want zo kunnen we ons product nog beter in de markt zetten.

 

Download hier je foodcost, marge en recept voor de fishburger




Om terug te komen op de kwaliteit, hoe onderscheidt JEAN sur MER zich?

JK: Ondanks het feit dat je een mooie marge kan maken op onze producten, staat de kwaliteit steeds voorop. We gebruiken 100 gr vis in een burger. Onze kibbeling bestaat voor 90% uit vis. Het gaat om een ambachtelijk product. Wij streven niet naar een dikkere korst om het gerecht op te kloppen, maar willen waar voor het geld bieden en een super lekker eindproduct.

 

Zijn jullie al op grote schaal aanwezig in de horeca?

JK: Wees maar zeker. We tellen nu zo’n 100-tal klanten en liggen ook bij heel wat horeca groothandels in de rekken. De Melkerij, de Brabohoeve en Alfons Burger zijn maar enkele voorbeelden. Maar onze ambities reiken nog verder. In Nederland zijn we al aanwezig, maar ook Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk staan op de planning.

 

Wat wil je nog bereiken Jan?

JK: Ons uitgangspunt is nog steeds hetzelfde. Vis terug een plaatsje geven op de kaart en hipper maken. Daar zetten we ook onze marketing voor in, maar ons verhaal is op en top authentiek. Mijn vissersboot ligt er nog steeds en kiest nog geregeld het sop. We kiezen dan ook resoluut voor vis van bij ons. En het mooie? De horeca kan er nog goed aan verdienen ook, terwijl de klant een topgerecht krijgt.


Elke maand vers nieuws in je mailbox?
Meld je aan voor onze nieuwbrief!
AVG wettelijk geldende voorwaarden



Growzer
Geschreven door
Growzer
Meer over auteur →





Supporting partners


Foodservice Community Home

De online plaats waar professionals uit de foodservice wereld samenkomen. Informeren, kennis delen, inspireren en samenwerken daar draait het hier om. Samen met u gaan we een netwerk creëren voor ondernemers en leveranciers op de foodservice markt met een centraal platform voor onderzoeksresultaten, inzichten, nieuws, trends, recepten, inspiratie, tips, advies, …

Ontvang de nieuwsbrief

Ontvang de maandelijkse nieuwsbrief vol tips, trucs en agenda items.
Inschrijven nieuwsbrief